نشان CE: مجوز ورود به بازارهای اروپایی
در تجارت امروز سازمانها و شرکتها در پی کسب روش هایی برای رقابت ، قدرت و بهینه سازی محصولات وفعالیت های خودمی باشند. ازطرف دیگرمشتریان وقت وامکانات لازم برای ارزیابی محصول خریداری شده را ندارند. بنابراین بانگاه به استانداردهای جهانی به دنبال محصولانی مطابق با این استانداردها بوده و سپس اقدام به خرید کالا می کنند. نگرش جامعه اروپا نسبت به تجارت آزاد و حرکت آزادانه کالاها ، اروپا را بر آن داشت تا با تدوین یک راهنمای جدید راه تجارت آزاد را هموار نماید.
علامت CE انطباق محصول با قوانین و مشخصات تعریف شده در اروپای متحد را نشان می دهد . محصولی که موفق به اخذ این آرم می شود ، می تواند در تمامی کشورهای اروپای متحد و اتحادیه تجارت آزاد اروپا ( بجز کشورهای سوییس و لیختن اشتاین ) بدون محدودیت برای فروش ، به بازار عرضه شود و با داشتن آرم CE مجوز ورود به بازارهای اروپایی را پیدا می نماید CE بر گرفته از دو کلمه ‹‹ Community European ›› به مفهوم ‹‹ اروپای متحد»Conformity European بهمفهوم‹‹تطابقاروپایی›› هم اشاره شده می باشد.CEنشان کیفیت نیست ، بلکه حکایت از ایمنی محصول دارد. این نشان بیانگر تطابق ایمنی محصول با الزامات اتحادیه اروپا می باشد. (Conformite Europeene)
نشان CE نشان می دهد که محصول ویژگی های مرتبط با دستورالعمل های اروپایی را دارد و برای دامنه گستر ده ای از محصولات قابل فروش در داخل یا صادرات به بازار اروپا اجباری است.
نشان CE ادعای تولید کنندگان می باشد که این محصول همه ویژگی های ضروری مربوط به مقررات اروپایی رادارد. پذیرشنشانCE بطور دستورالعملی در کشور های عضو اتحادیه اروپا و کشور های منطقه اقتصادی اروپا به اجرا در می آید. این کشور ها شامل استرالیا، بلژیک، یونان،آلمان، مجارستان، ایسلند، ایرلند، ایتالیا، لاتویا، لیختنشتین، فنلاند، فرانسه، قبرس، بلغارستان، لیتوانیا، لوکسمبورگ، مالتا، نروژ ، هلند، پرتغال، رومانی، اسلواکی، اسلوانیا، اسپانیا، سوئد، ندرلند و انگلستان می باشد. کشورهای دیگر نیز تمایل زیادی دارند تا این مقررات را در آینده نزدیک بکار گیرند. برای فروش محصولی در هر یک از این کشورها یک اصل لازم می باشد.
هدف از پیاده سازیCE:
با داشتن آرم CE مجوز ورود به بازارهای اروپایی را پیدا می نماید. محصولاتی که گواهی CE دریافت کنند شانس بیشتری برای بازاریابی و تصاحب بازارهای جهانی خواهند داشت.
دامنه کاربردCE:
برای تمامتولید کنندگان که به تصاحب بازارهای جهانی می اندیشند.
مزایای پیاده سازیCE:
محصول مورد نظر می تواند به صورت قانونی در کشورهای عضو اتحادیه اروپاEUو منطقه تجاری آزاد اروپا به فروش برسد و جابجا شود.
امکان صادرات به کشورهای دیگر
ایجاد اطمینان در مصرف کننده و بازار خرده فروشی
رعایت حقوق مصرف کننده
مزیت رقابتی و تبلیغاتی
نظر مثبت نهادهای قانونی
شرکت در مناقصات بزرگ دولتی از جمله نفت، گاز، پتروشیمی
گردش آزاد محصول در بازار تجارت اتحادیه اروپا و Sدیگر بازارها(EU)
ارتقا ایمنی محصولات
افزایش حجم صادرات و فروش بیشتر